۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۹۳۹
وزیر اطلاعات:

جبهه مقاومت با هدایت‌های رهبری شکل گرفت|امام، شهادت را در رگ‌ها جاری کرد

جبهه مقاومت با هدایت‌های رهبری شکل گرفت|امام، شهادت را در رگ‌ها جاری کرد
وزیر اطلاعات گفت: با هدایت رهبرمعظم انقلاب جبهه مقاومت شکل گرفت و اکنون دشمن در برابر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در حال ضعیف شدن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، عصر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) که در مصلا برگزار شد با بیان اینکه امام از جنبه‌های مختلف سرآمد بود، اظهار داشت: از جمله اقدامات علمی امام طراحی و پیاده سازی نظریه ولایت فقیه بود، ایشان اندیشه حکومت اسلامی بر مبنای فقیه را طراحی و اجرایی کرد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امام راحل به پیروزی حرکت خود اطمینان داشت، عنوان داشت: امام راحل، با مخاطب قرار دادن حوزه‌های علمیه خون تازه‌ای در علما دمید، امام راحل خون شهادت را در رگ‌های مردم به جریان انداخت و در همین راستا قیام ۱۵ خرداد که زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی بود، به وقوع پیوست.

این مقام مسؤول با بیان اینکه امام راحل استقلال حرکت خود را از قدرت‌های جهانی آن روز اعلام کرد، افزود: امام تنها کسی بود که شاه را خطاب قرار داده و ابهت او را شکست تا آنجا که زندانی و در نهایت از به ترکیه تبعید شد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه امام راحل دانشجویان مذهبی آن زمان را برای نقش آفرینی بیشتر برای حفاظت از دین دعوت کرد، ادامه داد: در سایه چنین روشنگری هایی، انجمن‌های اسلامی در دانشگاه‌ها شکل گرفت و دانشجویان بیش از بیش به نقش خود واقف شدند.

وی با بیان اینکه زندانی شدن امام هیچ ضعف و سستی در اراده شان به وجود نیاورد، خاطرنشان کرد: تصور مخالفان بر آن بود که با تبعید امام به نجف، دیگر از قدرت و هیمنه امام کاسته می‌شود؛ زیرا تصور می‌کردند که سطح علمی حوزه نجف به مراتب از سطح حوزه علمیه قم بالاتر است، اما امام با حضور در نجف و نشست با علمای بزرگ، وجاهت علمی خود را ثابت کرد و بسیاری از بزرگان حوزه نجف به شاگردی شان روی آوردند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ناخدای کشتی انقلاب اسلامی پس از امام راحل به رهبر انقلاب سپرده شده است، گفت: با هدایت رهبرمعظم انقلاب جبهه مقاومت شکل گرفت و اکنون دشمن در برابر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در حال ضعیف شدن است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات